måndag 31 oktober 2011

Skiter i att leka


Det är verkligen fantastiskt att sätta sig i hagen när alla har ätit, tidningarna är bytta och ha alla sju klängande och bitande och slickande. Eller att titta på dem när de leker med varandra. Rock´N´Roll har varit först med mycket. Idag var han även först med att ge ifrån sig ett ilvrål. Det var Småpricksvans som fått ett stadigt och uppenbarligen hårt grepp om hans öra:(
Nätterna fungerar också allt bättre. Jag kanske har lite löjligt hög ambitionsnivå, men när Nessie går upp vid 2-tiden för att ge valparna ett nattmål, så passar jag på att byta tidningar. Jättelöjligt, jag vet. Men så är det. Efter det målet, sov de i natt till kl 7! Och då var det jag som gick upp och började fixa i ordning deras mat och väckte dem med frukost på sängen.
De uppskattar allt mer de föremål som jag lägger in till dem. De kan rullas, bäras, släpas på eller användas till att krypa in under. Eller prassla med rejält, som den lite lyxiga och stela påsen jag introducerade igår.
På natten tar jag bort de flesta sakerna, för dels ska valparna sova (har jag tänkt) och dels är det inte kul att grejorna släpas omkring i kiss och bajs. När jag lägger tillbaka några saker på morgonen, är de på något vis nya upplevelser. Tyckte att det såg så rart ut när de små liven tumlade omkring, så jag bestämde mig för att filma. Här ser ni resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar