tisdag 1 november 2011

Det mesta löser sig med pussar - men inte allt




De små liven börjar ha åsikter. Igår var det en liten fröken som hade bestämt sig för något och klagade väldeliga när det inte omedelbart blev som hon tänkt sig. Lite oklart vad hon ville, men jag tror att hon helt enkelt ville pussas. Ett rejält pusskalas löste i alla fall bekymren direkt.
Idag var det en kille som fick smaka på livet utanför hagen, något som han genast tyckte var mer spännande än det inhägnade liv han är van vid. Vilket han förstås har rätt i. Han varvade soffbordet i full galopp med stor entusiasm. Mattan erbjuder ett kalasfint grepp. Visst är det lite vanskligt med äkta mattor och valpar, men inte kissar han väl? Jo, det var precis vad han tänkte sig. Nu har jag viss självbevarelsedrift. Hellre än att råka ut för husses eventuella klagan över kombinationen äkta matta och äkta kiss - formade jag raskt händerna till en skål och stoppade under magen på valpen. Inte en droppe på mattan!
Den lilla killen försökte senare högljutt få till en ny promenad. När jag försökte erbjuda pussar i hagen istället, gick han inte på det...
Igår kväll hade jag besök av Filippa, som tog massor med bilder med fiiiiin kamera. Det var mörkt och svårfotat, men vissa bilder blev fantastiska trots bixt. Tack Filippa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar