söndag 27 november 2011

Så var det bara tre




Om någon bad mig att passa tre åttaveckorsvalpar, skulle jag tänka mig noga för innan jag sa ja. Det räcker ju för de flesta av oss att få hem en enda åttaveckorsvalp för att allt ska bli uppochner. Här har nu lugnet lagt sig, med bara tre småttingar. Plötsligt är det en enkel match att släppa ut dem när de har sovit, ätit eller lekt. Dvs hela tiden:) Hagen är också en passerad företeelse, utom på natten. De är med oss och är fantastiskt lugna och harmoniska.
Hanarna Step och "Hippo" (som inte fått något namn ännu), ska stanna till nästa lördag. Det tror jag är jättebra för dem. De är båda "känslomänniskor" och kan vara riktiga drama-kings. De kan själva leka burdust, men om någon råkar ta för hårt i deras små öron - då tjuter de så att man tror att de allra minst fått svansen i kläm i en dörr. Är de bajsnödiga, är vår försummelse oförlåtlig och de skriker ut sina anklagelser. De kan också suga in en med blicken på långt håll och jag är säker på att de säger "Jag älskar dig, du och jag för alltid, kom hit så att jag får smaka på världens bästa näsa". Jag kan säga att världens bästa näsa har sett bättre ut. Den är lite sårig...
I morgon är det en vecka sedan vaccineringen, och i veckan ska vi äntligen få träffa några friska, vaccinerade hundar. Vi har rottisen Vilja, boxern Ester och Nessies bästa lekkompis, golden Ida. Alla är Nessies vänner och de är kloka och vänliga hundar. Det är viktigt att valparna får träffa andra bra hundar när de är små. Nessie är som en galoppör i startboxen, så när vi träffar Ida i morgon, får valpsingarna hålla i hatten på första parkett:)) Det ska bli såååå kul!
Jag har förstås fått rapporter från Jazza, Trixa, Bizz och Nobbie.
Jazza åkte hela vägen till Österlen, och bilresan gick jättebra. Väl framme hade hon 14 mopsar att undersöka! Trixa sov hela vägen till Göteborg och var hur snäll som helst. Bizz skulle bila ända till Umeå. "Vilken cool tjej! Otroligt!" / Zandra. Nobbie skulle åka tåg från Stockholms central. "Hon har charmat alla i vagn 5", "trygg och go" / Alexandra.
Tror ni att jag blir stolt, eller?? :)))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar