onsdag 23 november 2011

Rymningar och varma bad

Valparna vill verkligen komma ut så fort de vaknar. Det bådar ju gott:) Men vi måste vara två och det måste vara ljust. Morgonens motionspass här inne, var det livligaste hittills. Föreställ er sju entusiastiskt skällande och morrande Aussievalpar som kutar det fortaste de kan på parketten... På filmen jag lagt ut, är det bara två som håller på. Strax innan var det alla sju. Husse, som verkligen plockat hundratals pluspoäng genom sin tålmodighet, såg lite blek ut.
Så småningom ljusnade det, och vi kunde slå upp portarna mot friheten. Den hänsyn de tog till husse igår, den måste ha varit ett misstag. Idag rymde flera stycken under stakettet från "nedre platån" som är den mest smitvänliga delen av tomten - och också tydligen en av de roligaste platserna. Ni ser på filmen hur det ser ut, fast jag hade lite annat att göra än att filma själva utbrytningen. Inte blir det bättre av att vi springer över staketet för att samla in smitarna, för då vill givetvis de övriga hänga på. Liiiite stressigt blir det...
Vi försöker vara ute någon halvtimme. Det verkar vara lagom. Då måste valparna tvingas in, men somnar sedan omedelbart. Idag regnade det och blåste snålt, så de tyckte själva att det var mysigt att gå in lite i förtid.
Bad i ljummet vatten och torkning förstås innan de får gå in, extra torkning inomhus och när de har torkat så borstar jag dem. Om jag inte har något annat att göra? Förmodligen, men det har jag lagt på hyllan till nästa vecka:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar