tisdag 15 november 2011

Sexveckorspuddingar








Sexveckorsporträtt uppifrån och ner: Storpricksvans, Quickstep, Rock´N´Roll, Mörka, Svartsvans, Gråöra, Småpricksvans.

Det verkar som om det funkar med rutiner. Vi blir lugna allihop. Men det som funkar ena dagen, har ändrat sig till nästnästa - så precis när en rutin hunnit bli en rutin, måste den ändras. Och det som verkade som ett bekymmer ena dagen, är borta dagen därpå. Fenomen som jag i min enfald tänkte mig var permanenta (på gott och ont), försvinner eller förändras. T ex verkar det som om "Fångarnas kör" är ett avslutat kapitel. (Peppar, peppar...) De lyssnar och tar in världen på ett nytt sätt.
Alla utevistelser har funkat jättebra idag. De har sprungit i två grupper, så då behöver jag ju bara springa åt två håll:)
Ett helt nytt fenomen, var deras hysteriska lek på kvällen. De var verkligen helt galna! Två av dem kräktes, i princip mitt i språnget, och rusade sedan vidare. Lika lyckliga för det. Själv tror jag genast att de fått vinterkräksjukan, fast valpar får antagligen inte det.
I morgon är en stor dag. Först kommer Anna-Lena Munkvall och tittar på gänget. Klart att farmor vill pussa på sina barnbarn! Ingen heller är erfarnare eller kunnigare än Anna-Lena när det handlar om Aussievalpar, så det ska bli så spännande att höra vad hon tycker. Sedan ska gänget avmaskas, och på kvällen kommer Anne-Marie Folkesson och hjälper mig att göra "lilla MH". Anne-Marie är en oerhört kunnig och klok hundmänniska, så jag är helt trygg med henne som testpartner. Det ska bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar