onsdag 2 november 2011

Beundran



Förmodligen är det jag som beundrar mest, men husse beundrar också väldigt mycket. Nessie beundrar gärna från utsidan av hagen - för att inte själv utsättas för närgången beundran av sin undersida.
Så har vi valpspekulanterna, som förstås beundrar väldigt mycket, men under en kortare tid.
Av sex utvalda valpspekulanter, har nu alla utom en varit här. De sista kommer på måndag, så nu är det lite paus. Men tro inte att det saknas beundrare för det! Varenda dag är inbokad, men i morgon ska jag avmaska och avstår från besök. Något skäl ska man väl ha för en vilodag? Då ska jag också ägna mig åt egentid med de olika valparna. Det har varit svårt att hinna med var och en för sig, när så många har varit på besök. På soffbordet har jag ett papper med ett rutnät, där jag skrivit upp en del saker som alla ska få göra. T ex borstas, gå på vårt hala golv, få gå ut och känna lite kall luft på nosen och kanske lite kall altan under tassarna. Så sätter jag kryss i rutan för det den valpen fått vara med om. Då glömmer jag inte någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar