måndag 28 november 2011

Vi mötte Ida


Valparna lastades i bakluckan tillsammans med Nessie, och så åkte vi till Skogsö. Man riskerar inte att möta så många hundar där. Jag vill ha järnkoll på valparnas hundmöten. Ska de utsättas för något, så ska jag ha planerat det:) De upplevelser de har, präglar deras liv!
Det märks att de är terränggående. Jag hade nog föreställt mig att de skulle känna sig lite tveksamma på en ny plats, men inte då. De kastade sig glatt iväg i blåbärsriset, så det var tur att jag hade min perfekta inkallning!
Nessie och Ida är verkligen lek-kamrater. Vi höll båda i koppel, så att de inte skulle springa ner valparna. "Hippo" sprang oförskräckt och mötte Ida och husse när de dök upp. Ida blev lite ivrig och hoppade i kopplet, så Boogie som också gått fram, blev rädd och pep. Inte min plan... Step var intresserad av något annat. Men alla lugnade sig snabbt och Boogie var lika nyfiken som de andra. Även om Hippo var ivrigast...
För valparna blev det en kort promenad i det fina höstvädret (eller är det vinter?) medan Nessie fick följa med Ida på sin första promenad på snart nio veckor. Hon kom hem med tuggad päls i kragen och uppenbart nöjd med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar