söndag 2 oktober 2011

Inte så lätt




Ja, alltså, allt går jättelätt! Jag har en tik som mår strålande och sköter sina valpar perfekt. Och så har jag sju valpar som mår hur bra som helst.
Men lillan har gått ner i vikt (fr 106 till 94g), trots att jag suttit med henne så att hon ska få i sig mat. Det känns ju lite sorgligt... Jag har pratat både med Anna-Lena, min uppfödare (tack för tålamodet A-L!), och med Agrias jourveterinär. Jag vill bara veta att jag gör allt jag kan - och de tycker båda det. Även om Agrias veterinär kanske var lite mer krass än Anna-Lena. Jag blir lätt lite som när jag var barn och skulle "rädda" alla skadade djur (t ex flugor med trasig vinge liggandes på bomull i tändsticksask - någon som känner igen sig?)
Anna-Lenas råd är att jag ska jobba på tills i morgon, och är det inte bättre då, så är det något fel på henne.
För övrigt var Anna-Lena grön av avund på alla mina blue merle som har så fina prickar:)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar