torsdag 6 oktober 2011

Registrering


Det är väldigt kul med namn, fast samtidigt lätt att hamna i beslutsångest. Nu är i alla fall namnen bestämda och registreringsansökan inskickad till SKK.
Jag har velat ha ett tema för kullen, och bestämde mig för att det skulle bli dans. Jag tycker också om att namnen kan ge karaktär åt valpen. Nessie heter Easy Faith, och valde faktiskt sitt namn själv. Hon var så cool och tillitsfull när vi träffade henne vid fyra veckors ålder, att det passade henne perfekt. Det är en egenskap jag är oerhört glad för att hon har, och det är också en bakgrund till att jag valde uppfödarnamnet Trustful. Tillit är en härlig egenskap för en hund - som det gäller att vårda som ägare.
Hanarna heter Rock´n´roll (den svarta trefärgade) och Quickstep (blue merle). Tikarna är ju blue merle hela högen, så vem som ska heta vad, behöver jag inte bestämma förrän de ska chippas. Namnen är Hot Samba, Sweet Jazz, Boogiewoogie, Bossa Nova och Real Character Salsa.
När stamtavlorna har kommit, kan jag registrera kullen på SKK´s sida "köpahund". Jag har ju än så länge några tikar kvar, som letar FANTASTISKA hem:))
Nessie letar för den delen också nytt hem. Hon är rastlös och vill prova allt, från städskåpet till grop i värsta kardborresnåret. Kanske är det fullkomligt naturligt att vilja se om sitt hus när valparna är fem dagar gamla, men jag föredrar om hon ser till sina valpar. Så fort de har ätit klart och är tvättade, ger hon sig ut på egna äventyr. Tycker att jag känner igen det här från i våras... Tror jag måste gå tillbaka och läsa min egen blogg. Vi har det fortfarande hopplöst varmt i sovrummet, så småttingarna har det säkert bra ändå. Värre var det med Stella, som blev så himla ensam när Nessie gick iväg. Då bytte jag hela tiden vatten i en varmvattenflaska som hon låg bredvid för att det skulle bli lite mysigt.
Bifogar video på "Gås-kören" - dvs när alla sjunger i takt. Fenomenet uppstår när alla har fått en egen tutte och ingen är utanför eller bråkar med någon annan.

2 kommentarer:

  1. Och då undrar man, hur låter kören när någon blir utanför eller bråkar med någon annan..?? ;-)

    SvaraRadera
  2. Då sjunger de falskt och tappar sugen! Ska försöka få det på film:)

    SvaraRadera