måndag 24 oktober 2011

Åska och skott


Idag har jag tagit fram ljudanläggningen och tänker sätta på den med diverse oljud då och då; skott, åska, smällare och lite annat. Den skulle kunna stå på hela tiden, men jag orkar inte höra eländet för jämnan. Min tanke var att sätta på det samtidigt som valparna får mat. I morse glömde jag det, och nu i kväll var ingen intresserad av maten... Antagligen hade Nessie varit där utan att jag lagt märke till det. De ville bara sova:(
Å andra sidan var ingen intresserad av ljuden heller. Inte Nessie heller förstås. Men det är ju det som är meningen:)) Nu i början är det bara på lite svagt, men jävlar i min låda vad det går att dra på volymen om man vill:)) Om man vill, alltså.
I hagen har jag ett litet hus, gjort av flyttkartonger. Det brukar vara populärt när valparna är lite större. Än så länge kommer de inte upp till öppningen, men det gör ju Nessie. Med lite ansträngning kommer hon också in i lådan, även om det inte ser direkt bekvämt ut.
Inte vet jag vad det beror på, men Nessie har varit glad idag. Hon ville leka lite med Storpricksvans och rullade runt på rygg och tuggade lite på henne. Över huvud taget verkar det som om hon tycker att det börjar ljusna vid valphorisonten. Från att under några dagar ha gått dit och gjort sin plikt, går hon nu in och tittar efter om någon behöver bajshjälp eller vill umgås lite.
Hon har velat leka med mig också. Tagit min arm och morrat, vilket hon tycker är en jättekul och oemotståndlig lek när vi går upp för trappan från undervåningen. På tomten hittade hon en boll och ville att vi skulle träna. Boll = träning:) Det känns som om jag måste börja från grunden med varje delmoment, så att hon inte börjar slarva för att hon blir så ivrig. Idag körde vi lite ingångar, och det gjorde hon med schvung - men satt sedan med högertassen lyft. Typiskt för ivrig... Det ska bli kul när den tiden kommer - och det är faktiskt i december det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar