lördag 1 oktober 2011

36,9




Orolig natt för Nessie. Och för mig också då förstås. Hon har slickat sig mycket och bytt plats ofta. Fast platsen har aldrig varit valplådan...
Kl 8 hade hon 36,9 och 9.30 hade hon 38,5. På väg upp igen? Mitt fina Excel-diagram ger bara plats för tre mätningar per dag, men jag får väl använda ett hederligt anteckningsblock som komplement:)
På morgonrastningen på tomten, var det viktigaste att gräva under ölandstoken. Hennes vanliga biabädd är annars förstahandsvalet inomhus. Nu har jag lagt ett överkast över lådan, för att få den mer lik en buske. Tycker jag, alltså.
Lådan står där den står; välkomnande, lättskött och allt igenom perfekt, t o m gullig, ur min synvinkel... Nessie själv ser inte riktigt nöjd och avslappnad ut.
Det är perfekt väder för att måla staket idag, men jag har avskrivit det. Istället har jag bullat upp med tidningar, böcker, dator och mobil och parkerat mig i sovrummet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar