söndag 30 oktober 2011

Social träning




För mig i första hand. Som människa kan man bli lite klen av att gå från isolering till socialt bombardemang. Alla kommer i strid ström och alla frossar i valpmagar och ludd. Verkligen jättekul, men jag är i ärlighetens namn helt slut. Här har jag traskat runt i mina bäbisrutiner och blivit alldeles asocial. Nu får jag lite som träningsvärk:)) Men kom ni bara! Det är kul, inte bara för mig! Valparna tycker att det är spännande med nya - och Nessie välkomnar varje evenemang.
Valparna utvecklas enormt fort. Just nu är det så tydligt att de utvecklas socialt mot människor. Kanske mest med mig förstås, men de tar även för sig av nykomlingarna. Själv möts jag nu nästan av samma jubel som mamma:) Känns jättefint! Det är så fantastiskt mysigt när någon goding klättrar som besatt för att nå upp till ens näsa! För att inte tala om när det är köbildning! Vem behöver inte det för sitt ego?
Idag har jag också lagt en papperspåse i hagen. Den är prasslig och mörk och inget för fegisar. Klart jag inte har någon fegis här! Mörka är den som lekt mest med påsen, medan t ex Småpricksvans verkar ha betraktat det som en naturlig och ointressant sak. Hon promenerade helt sonika rakt över, med prassel och stök, med siktet inriktat på något helt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar