söndag 30 oktober 2011

Bättre kamera...





På bilderna uppifrån och ner: Småpricksvans, Storpricksvans, Mörka och Svartsvans

Det är pinsamt att jag fotar allt med bara min mobil. Skillnaden blir verkligen uppenbar, när någon kommer med en fin systemkamera... Så de här bilderna har jag inte tagit själv:)
Å andra sidan går det snabbt att bara ta fram mobilen, så bilderna blir kanske fler? Om nu det är en fördel förstås... Jag är en mästare på att slänga saker, men inte bilder:(
Idag får vi inte valpbesök förrän på eftermiddagen. Därför har jag nu ägnat mig åt att fixa en sida på Facebook, där mina valpköpare framöver kan hålla kontakt med både mig och varandra. Jag föreställer mig att det kan vara ett jättebra sätt för mig att nå fram med tips kring valpträningen, litteratur, länkar och annat nyttigt. För valpköparna kan det också vara ett perfekt forum för utbyte av vardagliga funderingar. Jag hoppas att det ska fungera bra!
Nu är det också dags för småttingarna att få göra olika erfarenheter utanför valplådan. Ibland tillsammans med något syskon, ibland ensamma. För att inte missa någon, ska jag göra en lista där jag kan pricka i vad det fått vara med om. Först ut idag, var Svartsvans. Inte av något annat skäl än att alla sov utom hon. Hon har fått gå på mattan utanför hagen (riskfyllt, jag vet) och också promenera kring matbordet och i köket. Inser att jag måste valpsäkra både trappa och trappräcke! Att ta bort mattor är väl också klokt, men det är väldigt slirigt på parketten för de små vingliga puddingarna.
Svartsvans uppförde sig strålande. Väldigt mycket nosande och lite försiktigt smygande först, och oerhört glad när hon upptäckte att även jag var där:) Antagligen var tvåminuterspromenaden mycket spännande, för hon somnade mitt på köksgolvet bredvid mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar