fredag 21 oktober 2011

Det kissas en del...


Nessie har rätt. Lådan är för liten. Det blir ganska många små pölar på en ganska liten yta. Det kissas på Juholt, Tranströmer och fina inredningstips. Det slår aldrig fel att jag själv blir jätteintresserad av artiklarna i tidningarna som jag håller på med. Mer intresserad av de artiklar som inte är kissade på förstås:) Det är samma sak när jag tänder i spisen; jag blir sittande med något intressant och kommer inte till skott.
När Nessie gör entré i lådan, blir det ett väldigt hallå och alla vill komma åt maten först. Men döm om min förvåning igår, när två av dem lämnar kalabaliken och mamma - och rusar iväg till tidningsavdelningen och kissar! Sedan "sprang" de tillbaka i full fart. Nu är inte alla lika ordentliga. Såg just en (säger inte vem...) som hukade sig precis i utkanten av sovfilten och sedan var först i mjölkbaren.
Husse och jag iakttar valparna och försöker se om vi kan urskilja några karaktärsdrag. Men vi säger inget till varandra, utan ska senare stämma av om vi har samma uppfattning. När valparna är sex veckor ska vi göra "lilla MH". och det brukar stämma bra med de kontinuerliga iakttagelser man gör. Än så länge varierar det väldigt hur valparna "är". Den som igår morrade, gjorde långa halkiga utflykter eller lekinviter till sina syskon, ligger idag mest och sover. Någon annan har tagit över den framfusiga rollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar