lördag 1 oktober 2011

Åtta stycken här:)


Sex blue merle och två svart-vit-tan. En blue merle hane och en svv hane. Resten tikar.
Allt började mitt på dagen, efter det att Nessie i full fart kört bort två rådjur från tomten.
Det har gått hur bra som helst och ett tag var det strömhopp:) Alla är pigga, nöjda och framfusiga - utom en liiiiten tik. Hon väger bara en tredjedel av vad de andra väger, så vi får se hur det går. Först nästan omöjligt att få henne att äta. Jag fick bända upp munnen och stoppa dit spenen, och ändå sög hon inte så bra. Nu har hon ätit riktigt bra en stund, men tappar hon taget, så letar hon sig inte tillbaka själv. Jag håller henne hela tiden, så att hon får en egen spene. Om hon nu får i sig så mycket. Vi får se. Det blir ju lite mycket fokus på den lilla, så jag är bara glad att de övriga äter och sover som de ska.
Tvingade ut Nessie nyss, så att jag kunde byta i valplådan. Lite grisigt faktiskt... Jag var rätt grisig själv:)
Håll nu tummarna för den lilla!

3 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar för den lilla, men även för de andra. De är så fina! Nessie måste vara en stolt mamma. Puss och kram Fredrika

    SvaraRadera
  2. Grattis till valparna ! Jag blir ju sugen på en av tikarna. Är det den svarta hanen som har ljusa fläckar på baken? Han ser ut som en mörk bluemerle, är fläckarna grå.
    Lycka till med de små.

    SvaraRadera
  3. Nej, det är en tik och antagligen en mörk blue merle:)

    SvaraRadera