onsdag 26 oktober 2011

Nu kan det fattas en och annan





På bilderna, uppifrån och ner: Storpricksvans, Rock´N´Roll, Quickstep och Gråöra.
På filmerna ser vi först Nessie och Storpricksvans som leker lite, och sedan Rock´N´Roll som testar vattenskålen.

Idag har sju valpar ätit samtidigt:) En kort stund givetvis, men vi är ändå på rätt väg. Jag har introducerat vatten, men det var ingen som tyckte att det hörde till livets nödvändigheter. Storpricksvans råkade doppa hela benet och haltade ömkligt därifrån.
Nessie går från gott humör, till hejdlöst gott humör. Det är ju trevligt. Jag har lagt in några leksaker till valpsingarna, och Nessie stjäl de hon tycker är roligast och går iväg och leker med dem själv. Valparna gillar gossekaninen bäst och släpar omkring den och ruskar den. Nessie leker också då och då lite försiktigt med någon valp - och det är ju lovande! Valparna leker allt mer med varandra, och idag har varit dagen då alla har prövat att springa. Det går sådär, men det ser kul ut:)
Det lilla flyttkartonghuset har bara stått i sitt hörn, för det har varit en liten kant som de inte har brytt sig om att gå över. Idag tog jag bort kanten, och omedelbart skulle huset utforskas. Det har en vinkel där jag inte har insyn och Gråöra fattade genast tycke för den delen. Bilden på henne inne i lådan, har jag tagit genom att hålla in kameran och chansa. Det är först nu det plötsligt fattas en eller annan när jag räknar... Å andra sidan har jag flera gånger räknat kaninen, så det jämnar ut sig. Förresten ser det ju ut som om det är kaninen som ligger i lådan, men det är det inte:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar