tisdag 1 mars 2011

Lite pyssel med mamman



Eftersom jag är lite ankmammig, så undrar jag hela tiden om ditten och datten är som det ska. Vad ska man tro när Nessie nu flyttat upp i sängen på nätterna och sover med alla fyra i vädret?
Valplådan står fortfarande alldeles intill fotänden. Stella är för det mesta tyst, men när hon börjar knorra så vaknar jag. Nessie rör inte en fena. Stella kan knorra lite intensivare - och då lägger sig Nessie så att hon kan se ner i lådan från sängen. Precis som jag faktiskt... Men om Stella piper på riktigt, då jäklar är Nessie där på sekunden. Så jag försöker koppla av och lita på det Anna-Lena säger "Lita på Nessie. Hon fixar det där."
Samtidigt som Stella verkar sova djupare och längre, börjar hon vakna till lite. Hon sniffar, knorrar och kravlar en liten stund - och somnar sedan igen mitt i steget.
Nessie är avkopplad och på väldigt gott humör. Idag har vi haft pedikyr och kamning. Det var inte dåligt vad hon börjar fälla! Tyckte väl att det varit ganska många råttor i hörnen, men trodde mer att det berodde på att jag prioriterar valp-TV framför dammsugning:)
Nessie har inte bara mycket päls, utan är också rejält knubbig. Men motion och bantning får komma senare i vår. Än så länge får det räcka med de räder hon gör på tomten för sitt höga nöjes skull, för att skälla ut kråkorna. Hon vill gärna leka med matte också, eller helt enkelt för sig själv. Lakkris och Agnes är bortresta på sportlov, så Nessie kan kosta på sig att vara barnslig:) Det ska bli härligt för henne när hon kan få träffa sin kompis Ida igen. Tror nog att de kommer att leka skjortan (och fläsket) av varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar