onsdag 23 mars 2011

Nä, nu ska lådan bort!




Vem vill ha valplådan? Inte jag, inte Peter, absolut inte Nessie - och absolut inte Stella...
Kl 5 i morse blev det ett jäkla pip inifrån lådan. Det visade sig att Stella var akut bajsnödig och stod med benen i kors. Det var tidningarna i vardagsrummet som gällde. Sedan en halvtimmes race och så bestämde jag mig för att det var dags att försöka sova lite till. Efter en halvtimme blev det ett jäkla pipande igen:( Stella ville till tidningarna i vardagsrummet... Har man hjärta att motarbeta sådana ambitioner? Ja, säger säkert de flesta, nej säger säkert Stellas nya familj:) Tur att hon är ett sånt solsken! Hon ropar verkligen HURRAAA när man räddar henne!
Nu ska lådan väck. Inte vet jag hur vi ska lösa det i stället, men vi kommer väl på något under dagen. Till att börja med demonterade jag Peters geniala konstruktion och grävde mig ned genom tidningar, fräscha handdukar, byggplast och täcke. I den ordningen. Nessie var lycklig!
Ut med allt, på med tvättmaskinen, dammsuga, tvätta golv, in med biabädden! Åh så SKÖÖÖÖNT!
Fint, tyckte Lakkris och gick raka vägen utifrån och upp i biabädden och pinkade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar