lördag 5 mars 2011

Själens spegel

Stella och jag har sett varandra djupt i ögonen... I alla fall såg jag kisande små springor och var omedelbart förlorad. Stella såg troligen inte någonting alls:)
Hon vacklar nu omkring i lådan på samma målmedvetna sätt som man kan se hos riktigt berusade personer. Fast Stella är då mycket charmigare. Hon kan göra riktiga rusningar, samtidigt som hon prövar olika ljud. Oerhört komiskt! Nessie blir lite fundersam och vet inte riktigt hur hon ska förhålla sig.
Stella prövar också något som ser ut som lekbeteende, fast det är väl mest reflexer kanske? Jag tänker att jag ska inte gå i fällan och tro en massa saker. I alla fall inte offentligt:)
Reflex eller inte, så är det tydligt att hon söker sig till mig när jag lägger mig i lådan. (Ja, jag lägger mest framdelen i lådan, resten får vänta utanför av utrymmesskäl.) Hon lämnar Nessie och sätter kurs på mig. Sedan smakar hon (?) på mina händer, sniffar vidare på tröjan, undersöker mitt hår och smakar på mitt ansikte. Herregud, man faller pladask - gång på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar