fredag 11 mars 2011

Stor dag:)




Stella var väldigt pipig i förmiddags. Missnöjd faktiskt:( Nessie blev också pipig och missnöjd. Precis som jag, ville Lakkris vara med och försöka förstå vad allt handlade om. Det var ju ingen bra idé, så han blev lite hänvisad till sig själv och blev pipig och missnöjd han också. När husse påstod att jag inte sanerat tomten på hundbajs, då blev jag också lite pipig och väldigt missnöjd - för jag har faktiskt ansträngt mig!
Lika bra att göra något radikalt.
Först bajsade Stella och såg sedan lite lyckligare ut. Jag blev lite lycklig också, för då vet jag ju att hon kan:)
Sedan var det dags att pröva att ge Stella två teskedar med köttfärsvällinggegga. Nessie stannar inte så länge när Stella vill dia, så jag tänkte att det var lika bra att dra igång små stöd-mål. Det är inte så att Stella svälter, jag vet, men även tjockisar kan vara hungriga, så vitt jag har hört:) Hon har fått smaka pyttiga kluttar med köttfärs några gånger, så jag hoppas att magen tycker att det här är ok. Stella tyckte att det var mycket ok, och somnade sedan omedelbart.
Men Stellas värld har plötsligt blivit för liten... Hon klänger på den lägre delen av sin låda och vill över. Så vi planerar nu för en rasthage i vardagsrummet. Vi har en golvyta som vi egentligen inte behöver, så varför inte sätta upp en komposthage där? Vi har väldigt många kompostgaller redan nu, men de behövs tyvärr för alla Lakkris-slussar. Så husse har lovat att komma hem i kväll med nya galler. Stella har inga planer på att tåla sig till i kväll, så jag påbörjade ett litet arrangemang med byggplast, överkast (halkskydd), tidningar och sovfilt - fast utan galler. Där parkerade jag mor och barn och sedan dess har lugnet lagt sig. Nessie låg snällt kvar när Stella åt, och efteråt somnade de tillsammans. Det här var verkligen en bra idé! Men med kompostgaller tror jag nog:)
Harmoni råder, förutom då att Lakkris också vill vara med... Det är jag helt säker på att vi ska vänta lite med, så nu sitter han på andra sidan ett kompostgaller och är ledsen. Stella gjorde stora ögon när storebror beklagade sig på andra sidan gallret. Uppenbarligen en stor upplevelse för henne. Arrangemanget var förstås inte så kul för Lakkris, men han kommer i alla fall att ha utvecklat ett visst tålamod redan innan han ska sitta i karantän på Island. Det kanske är positivt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar