torsdag 10 mars 2011

Tre veckor idag



Bästa natten hittills:) Stella blev kissnödig och hungrig lagom mycket - och framför allt så sov hon utan att göra så mycket väsen av sig. Nessie och jag var helt överens om både kiss- och matstunder och alla vaknade hyfsat utvilade.
Framför allt Stella vaknar nu mera pigg, glad och full av energi. Hurraaa! Dagen är ny och full av äventyr! Tyvärr går alla äventyr iväg för att äta frukost, rasta sig, borsta tänder och annat obegripligt - och DÅ är det inte kul...
För att fira den stora dagen idag, fick Stella smaka lite köttfärs, som jag serverade med fingrarna. Hon åt som om det var den självklaraste saken i världen och slickade fint. Så länge Nessie tycker att det är ok att stå för utfodringen, så ska hon får göra det. I alla fall en vecka till. Det finns ju hur mycket mat som helst! Jag kommer att ge små smakbitar, mest för att magen ska få en chans att vänja sig. Det slog mig förresten igår, att jag med undantag av första dagen, aldrig sett Stella bajsa. "Inte undra på att hon är tjock", som någon sa... (2,1 kg idag)
Men Nessie har börjat se lite bekymrad ut när Stella äter. Hon äter som om det fanns en hel syskonskara att tävla med. Buff, slit, drag och tramp. Hennes små gulliga tänder gör antagligen lite ont, och hennes pytteyttegulliga klor är väl inte bättre de.
Tänderna kan jag inte göra så mycket åt, men lite kloklippning med efterföljande puts med nagelfil hoppas jag ska göra livet lättare för Nessie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar