måndag 28 mars 2011

Mamma lär mig allt hon kan



Nessie har aldrig förstört något hemma, men jag har alltid givit henne saker som hon får förstöra. Uppmuntrat riv, slit och småflis:) Plastbunkar är favoriter, liksom tomma vinkartonger. Kartongen är bra på så sätt att den väsnas mycket själv när den blir söndertrasad. En extra krydda!
Idag fick Nessie introducera rivochslitleken för Stella. (Förlåt Marie...) Kartongen lät, Nessie lät - och Stella betraktade det hela på ovanligt stort avstånd. Dvs vid mammas svans. Jag önskar att jag hade fått det på film! Nessie tar det ovanligt lugnt med sin trofé och introducerar leken för Stella. Fascinerande och imponerande. Stella förstår snabbt, och deltar sedan med liv och lust. Titta på hennes svans! Den viftar så fort att den blir suddig:))) Den som ändå var lika bra hundtränare som en hund...
Men, det hade smugit sig in ett misstag i leken. Jag hade låtit plasthandtaget vara kvar inuti kartongen för att få lite extra ljud, men det har aldrig ingått i leken tidigare. Såna små saker ska man inte ha sönder och Nessie plockade bort det och lämnade det oskadat till mig. Ordning och reda i kaoset:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar