söndag 20 februari 2011

Vargtimmar


Eller ska jag döpa om det till valptimmar? I natt har lilla prinsessan varit högljudd och Nessie orolig. Det hänger väl ihop. Framåt småtimmarna förstod jag att Nessie hade ont i magen. Hon har ätit dåligt sedan valpningen, och jag borde väl kunnat räkna ut att hon skulle få det. Det brukar hon få om hon någon gång äter dåligt en period. En veterinär gav mig rådet att ge Novalucol när det inträffade, och det funkar alltid. Även i natt:)
Jag har så fint valpfoder hemma som jag vill att Nessie ska äta, men just nu verkar det bara vara majsvälling och köttfärs som duger. Och tills jag har jagat rätt på min uppfödare Anna-Lena idag, så får hon äta det. Fast jag smyger i lite av valpfodret också...
På vår morgonrunda på tomten var Nessie pigg som en mört. När hon väl kommit över motståndet mot att lämna prinsessan, rusar hon ut med svansen i vädret. Och hon ville absolut bära tidningen från brevlådan:)
Konstigt att allt är mycket lättare att förstå sig på när det är dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar