fredag 18 februari 2011

Kreativa förslag


Det där med kommentarer är ju en kul funktion. Tyvärr får de flesta inte det att funka. Och när det funkar, så händer det att jag försöker godkänna kommentaren från min iPhone men trycker fel:(
I alla fall har jag fått förslag på hur jag och Nessie ska överleva värmen i sovrummet. Värmedyna och värmelampa istället för elelementet, är två varianter. Då mår säkert jag bättre, men för Nessie är det väl detsamma? Hennes flåsande är lika illa som värmen faktiskt.
För att lillan ska känna sig varm och inte pipa när Nessie ska ut t ex, så lägger jag en platt flaska med varmvatten under översta handduken. Funkar utmärkt:) Lillan kan t o m kravla över den om hon vill. Det händer att hon ligger kvar vid sin flaska även när mamma är tillbaka i lådan.
Idag har jag kontaktat Albano, och på deras inrådan också en "ammacentral" för valpar. Jag har gjort så tidigare när jag hade katt som förlorade sina ungar, att jag tog över en kull som förlorat sin mamma. Det är ju en jättejobbig sits att försöka föda upp en kull ungar som inte har sin mamma, så jag tänkte att jag skulle säga till att Nessie hade tuttar över. Det är bara en kort tid som det är möjligt att föra ihop ungarna, för de bör vara ungefär lika gamla som prinsessan. Så vi får se om vi kan hjälpa någon.
Samtidigt måste jag säga att när jag nu landat efter valpningen och första förvåningen, så förändrar ju det där med en enda valp hur de närmaste månaderna kommer att se ut. Med en valp kan man ju så småningom åka till Svartlöga t ex:) Och en valp kan vara med i huset på ett helt annat sätt. Det är plötsligt "bara" en hund till som ska administreras. Den stora kullen får komma till hösten istället:)
Nessie är i oförskämt fin form - och glad. En av hennes hobbies är att jaga bort kråkor som har den dåliga smaken att sätta sig på hennes tomt, i något av träden. Mammarollen går utmärkt att kombinera med en vända på tomten med fyrfotahopp och hög svans.
Agnes och Lakkris har åkt iväg över helgen. De ska gå på jaktkurs för valpar hos Eva Bodfäldt och bor med mamma och lillebror hos mormor. Nessie bryr sig väldigt mycket om Lakkris, så hon tyckte att det var skönt att han åkte iväg. Hon kom till ro på ett bättre sätt. När de kommer tillbaka efter helgen, har Nessie säkert fått bättre mammarutin.
Husse är också bortrest, så det är Nessie, jag och prinsessan hela helgen. Låter som om "valp-tv" står på programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar