måndag 14 februari 2011

Jag är beredd...



Det finns fina checklistor på vad man ska utrusta sig med inför den stundande förlossningen. Hushållspapper, tidningar, små frottéhanddukar att torka valparna med, stora frottéhanddukar att bädda rent med när allt är klart och det ska se idylliskt ut i lådan, klocka att kolla allt med, våg (ovanpå den lilla vågen står en skärbräda inlindad i handduk), anteckningsbok och penna - och inte minst pannlampa:) Det har jag kommit på själv, ifall jag behöver någon slags gynekologbelysning, om det kör ihop sig lite. Kanske visar det sig att just den är helt onödig, annars hade den nog stått på någon lista...
Så nu står allt uppradat på byrån i sovrummet:)
Det är ju så kul att mäta, så först tog vi magen: 66 cm! Sedan körde vi både Nessie och jag på vågen, och sedan bara jag. Hon väger 27.1 kg!! Herregud...
Nessie har varit så opassande lekfull idag. Dessutom vill hon träna. T ex föreslog hon att vi skulle träna snabba lägganden... Hur tänkte hon då? Men om matte vägrar träna, får man väl ta vara på de aktiviteter som bjuds tänker Nessie. När vi hade avslutat viktkollen och gått därifrån, hörde jag att det skramlade lite i badrummet. Där satt Nessie i mörkret och visade upp att hon minsann kunde sitta på vågen själv:)
Tempen är 37.8, så om Nessie tänker följa standarden, så blir det inga valpar i natt. Tror jag ska lägga mig tidigt och vila upp mig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar