torsdag 17 februari 2011

Upp till 37,8 :)


Nessie är lite orolig. Hon satt och tittade på mig vid fem.
Jag övertalade henne att byta bia-bädden mot valplådan. Den har jag dragit nära fotändan av sängen, och nu bytte jag bara plats på huvudkudden så att jag kunde vara nära utan att behöva lämna sängvärmen.
Tempen har gått upp till hennes vanliga 37,8 och då är det normalt att valpningen sätter igång inom 12 timmar. Men det är ju inget som säger att Nessie ska vara normal...
När Lakkris vaknade och kom upp till köket blev Nessie både ovanligt glad och ovanligt morrig. Han fick inte vara i köket, inte hälsa på mig, inte titta på Nessies matplats - trots att hon själv inte ville ha någon mat och jag redan hade tagit bort skålen. Ja, hon t o m körde bort Lakkris från hans tömda matskål. Men en sådan här dag förlåter man allt:)
Eftersom Lakkris verkar vara ett bekymmer för Nessie, så behåller jag lillmatte hemma idag. Nessie och jag behöver nog kunna hålla handen ifred. I alla fall vill inte jag behöva bekymra mig över att det står en liten valp och tjuter utanför sovrumsdörren.
Så nu ligger Nessie i lådan och ser lite inåtvänd ut. Men hon verkar ändå nöjd och glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar