fredag 11 februari 2011

Utan tanke på stundande nedkomst

Man borde kunna förvänta sig att Nessie tar det lugnt i alla lägen. Att hon av självbevarelsedrift besinnar sin situation och avstår från hundliga nöjen. Visst är hon väldigt lugn och vilar mycket, men jag får passa mig för att sätta igång henne. Hon nappar mer än gärna på mina förslag till aktiviteter, utan att sansa sig. Det är inte så att hon skuttar omkring på egen hand, men om jag föreslår något med fart och intensitet så hänger hon på. Även nu, när det är mindre än en vecka kvar tills det är dags för valparna. Så jag får försöka ta mitt ansvar och lägga sådant åt sidan.
Men nu är det så att Nessie tycker att nysnö är fruktansvärt kul, framför allt om den kastas (eller skottas gu´ bevars...). Jag antar att ingen har missat att det har kommit ett lass det senaste dygnet:) Idag pulsade vi runt på tomten, som en liten aktivitet för Lakkris, men det var väldigt synd om Nessie som bara stod och tittade medan valpen plöjde genom drivorna. Så jag tänkte att låga kast, mer mitt på, skulle funka för Nessie. Lite hoppaskuttaglädje utan skutt:) Det var jättekul! Alldeles för kul skulle jag tro. Så jag besinnade mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar