lördag 19 februari 2011

Idyll i lådan



Mor och prinsessa har det så bra:) I går kväll trängde jag in elementet under fönstret, så idag är jag riktigt utvilad.
Prinsessan väger nu 420 g, och har alltså gått upp nästan 100 g på två dagar. Hon ser inte så bräcklig ut heller, utan blir allt stadigare. Vi kanske kan börja träna Lkl1 under nästa vecka?
Nessie är mycket plikttrogen. Tur för mig, för jag har väldigt svårt att höra pip från katt-/valplådan utan att ingripa. Jag får inte ut Nessie på tomten utan att hon ber om det själv, men nyss gjorde vi sällskap och hon var sååå glad och kaxig. Ville gärna leka och göra saker tillsammans med mig, men det verkar väl ändå vara fel fokus? Men efter en kort stund vill hon fort in och lägga sig hos prinsessan igen, så det går kanske att kombinera:)
Lilla gumman vet ju inget annat än att vara ensambarn, så hon tar ohämmat för sig av all mat och all omsorg. Och Nessie är så himla gullig, försiktig, lugn och omsorgsfull. Det blir nog en bortskämd liten prinsessa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar