torsdag 3 februari 2011

Nybadad


Nessie luktar inte hund. Det säger inte bara vi, utan även de som egentligen inte gillar hundar. Men nu... Inte vet jag var lukten kommer ifrån. Bakifrån kanske?
Eftersom hon har slutat att sova tillsammans med oss, så gör det väl inte så mycket, men jag gillar när hon är ren och prydlig. Alltså tog jag fram hundshampot och svampen och ställde Nessie i duschen. Det står väl inte heller på poppislistan, men å andra sidan tycker hon att det är hysteriskt kul när jag är klar:) Och fönen... Den är såååå skön!
Så nu luktar puddingen hundshampo, vilket inte är någon höjdare det heller, men hon är fluffig som bara en nyfönad Aussie kan vara.
För övrigt är hon bred över ryggen som en ardenner. Midjemåttet är nu 63 cm, jämfört med normala 53 och vikten 25 kg mot normala 21. Jag har börjat känna efter om valparna rör sig, men ännu har jag inte känt något. I morgon kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar