fredag 4 februari 2011

Tjockis!


Nessie är i strålande fin form och på ett härligt humör! Hon verkar inte besväras av sin växande mage och är lugnare på nätterna än för ett tag sedan. Antagligen mådde hon väl illa då.
Jag hade en idé att jag skulle kunna väga Nessie på badrumsvågen, utan att hålla henne i famnen. Att hon skulle sitta själv alltså. Det tränade jag in med vågen som "target", något som gör att Nessie ser badrumsvågen som en pryl som möjligen kan erbjuda en rolig aktivitet. Nu funkade inte min tanke, för jag ser aldrig att läsa av siffrorna. Framför allt nu, så får hon med nöd och näppe plats på vågen. Men Nessie hittar förstås lösningar på den platsbristen.
Magen växer verkligen påtagligt! Hon börjar se ut som ett mumintroll över ryggen. Att jag badade henne igår gör att pälsen dessutom står rakt ut:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar