tisdag 22 februari 2011

Dagens bild


Det händer absolut ingenting, annat än att Stella äter, sover och grymtar.
Nessie och jag var ensamma över helgen och det var väldigt bra för Nessie. Hon har legat plikttroget i lådan och bara varit omtänksam och vårdande. Men igår kom både husse, Agnes och Lakkris hem och det blev lite för mycket. Nessie vill alltid vara med på allt och hon vill absolut ha koll på mig när det är andra hundar i närheten. Just nu är det faktiskt inte alls bra, för lugnet är som bortblåst.
Frågan är bara vem det drabbar; Nessie, Stella eller mig själv? Eller husse kanske? Eller Lakkris? Eller Agnes? Någon annan som känner sig drabbad?
När Nessie lämnat lådan, lägger jag alltid en filt över valpen. De kan inte reglera värmen när de är så små och det skulle väl vara hemskt om hon låg där alldeles ensam och frös! Men nu när Nessie har skuttat ut och in och sitter vid "avspärrningarna" och håller koll på allt, rusar tillbaka till lådan och iväg igen, hinner jag inte med med filten. Man har ju tyvärr lite annat att göra också, liksom...
Idag har Nessie coolat ner sig lite, tack och lov. Hoppas att det håller i sig!
Agnes och Lakkris hade gjort riktigt bra ifrån sig på Eva Bodfäldts jaktkurs för valpar nu i helgen. Alla inblandade fick beröm. Jag också, fast jag inte var där:) Det värmde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar