måndag 26 september 2011

Termometerdags



Nå, det är väl annat som står på Nessies önskelista, om man frågar henne. Söka bollen i skogen t ex, eller komma dragandes med en leksak här hemma om jag sitter och jobbar och verkar för intresserad av "annat". (Leka? Någon? Kanske den här leksaken då? Nähä... Ingen bryr sig om mig...)
Fast det är klart att jag inte är så intresserad av annat än Nessie just nu. Frågar man mig, så är hennes temp jätteintressant. Idag var den 37,7. Spännande! Och som de små liven buffar där inne:) Jättejätteintressant!
Nessie är faktiskt oerhört fräsch och pigg. Trots att hon har fler valpar den här gången, är hon väldigt oberörd. Det är t o m så, att hon är lugnare och orörligare när hon är skendräktig, än vad hon är nu. Men det är klart att hon är tung och lite flåsig. Hennes päls är verkligen enorm just nu. Det spelar ingen roll hur svalt vi har i sovrummet, hon flåsar i alla fall. Hur ska det bli när vi riggar upp elementet för att få upp temperaturen till de anbefallda 25 graderna?? Fast det har inte bara med värme att göra, utan med att det är jobbigt att vara dräktig trots allt.
På fredag är det dags, rent matematiskt. Å andra sidan kan hon väl valpa när som helst. Dags att duka upp utrustningen! Kanske får "mormor" (dvs min 94-åriga mamma) finna sig i att vara utan Nessieterapi från och med nu. Synd om Nessie skulle valpa ett par mil hemifrån, även om jag är övertygad om att det skulle vara en fantastisk upplevelse för mormor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar