måndag 5 september 2011

En dag med Stella





Jag gjorde helt klart redan från början, att passning av Stella ingick i köpet:) Så ÄNTLIGEN är sommaren slut och vi är inom passnings-avstånd!
Stella har inte varit här sedan hon flyttade hemifrån, men hon studsade runt och såg ut att ta in det mesta via nosen. Som om doftminnena var viktigast och kanske lättast att ta fram? När hon hittade "sina" sängar i vårt sovrum, provlåg hon omedelbart båda två. När jag sedan tog fram valpleksakerna, blev hon helt tokig!
Klart att Nessie tyckte att det var lite onödigt att Stella skulle göra sig hemmastadd så ogenerat, men hon verkade ändå rätt nöjd.
Vi tog sedan en promenad i vår "valpskog" vid Erstavik. Lite konstigt att ha en hund med som jag å ena sidan borde känna utan och innan - men som jag å andra sidan inte har en aning om hur hon beter sig nu för tiden. Det ligger inte för mig att chansa med olika situationer där andra människor eller hundar kan bli inblandade, så Stella fick gå i koppel tills vi lämnat parkeringen bakom oss.
Valpskogen är bra för att det nästan aldrig går någon där. Dessutom är den väldigt kuperad, varierad och spännande. Det är lätt att gömma sig för en ouppmärksam hund - något som är bra när man vill lära dem vem som har i uppgift att passa vem. Stella insåg genast att både Nessie och jag var rymningsbenägna:)
Nessie börjar bli lite tung och är inte riktigt på lekhumör, men Stella är en mycket anständig valp och insisterar inte. Hon lekte de lekar som mamma erbjöd; plocka blåbär, tugga pinne, äta gräs och springa lite grann.
Det var en trött Stella som sedan la sig på sin vanliga plats nedanför fotänden på vår säng. Fast det inte var någon dunjacka där att gosa in sig i och fast hon inte längre kunde komma in under sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar