torsdag 22 september 2011

Passerade veterinären



Pinsamt nog, har Nessie dragits med en liten övervikt sedan hon fick Stella i februari. Nog för att Stella gjorde sitt absolut bästa för att tanka ur henne maximalt, men det fanns att ta av...
Veterinären som gjorde ultraljudet den här gången, tyckte att jag skulle hålla Nessie lite kort med maten, så att valparna inte blev onödigt stora innan det var dags att komma ut. Det innebär bara att jag inte ökar mängden så mycket. Kan väl säga att Nessie och jag inte alls är överens om den strategin!
Nu passerade jag Sickla och slank in och vägde Nessie och lät dem känna på hullet. Hon vägde hela 25,3 kg, så visst har hon gått upp, men hon själv är faktiskt lite smalare. De tyckte att hon var perfekt:)
Undrar om det är vanligt att man har sin hund på skrivbordet. Nessie ligger ofta där när jag jobbar. Lite opraktiskt emellanåt, men nära till när man vill studera valpmagen:) Det vill jag mest hela tiden - och då är ju skrivbordet den perfekta platsen!
Jag undrar om jag ska raka bort ett större sjok päls den här gången. Där man nu ser hennes spenar, där rakade de henne vid ultraljudet. Till vänster, vid min hand, är pälsen "normal". Förra gången klippte jag bara runt spenarna, men det ser väldigt fint ut där man ser hela magen. Å andra sidan kanske man tycker att pälsen är skön att gosa in sig i när man är yttepytteliten valp... Som det nu är, kan ju de frusna hålla sig där framme:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar