måndag 12 september 2011

Kanske dags för lådan?



Nu är vi hemma på riktigt och ska inte göra några fler utflykter innan valparna kommer. Nessie gillar i och för sig utflykter, men nog är det dags att börja fokusera på annat?
I helgen började hon fixa sin egen lya. Om det inte var så att grävlingen hade varit framme förstås. Jag förstår vinken, så jag kommer med glädje att rigga upp husses fina valplåda. Den är faktiskt genial. Nedmonterad är den helt platt och den går att sätta ihop på några minuter. Jag ska visa några bilder på den när den är på plats.
Visst är det konstigt att jag längtar efter att ställa upp den ganska stora pjäsen i sovrummet? Som om jag helt har glömt att lådan blockerar både garderoben och altandörren. Dessutom måste husse krypa över mig för att komma ur sängen - vilket i och för sig kan ha sina poänger. Men hur härligt var det inte när vi tog bort lådan sist! En fantastisk standardhöjning utan att flytta, liksom:) Men nu vet vi ju vilken rolig tid vi har framför oss, så vem bryr sig om en altandörr eller en garderob?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar