söndag 11 september 2011

Nöjd, glad, lekfull - och rund




Nessie mår verkligen prima! Vi är en sista vända ut i skärgården innan valparna och här händer alltid så många spännande saker. Det gäller att inte missa något:)
Dessutom verkar det viktigt att inte vara för långt från matte. Jag kan inte flytta mig en halvmeter utan att Nessie flyttar med...
Hon vill gärna leka, men inte så livligt direkt. Ligger gärna på rygg med någon leksak och tuggar och sprattlar. Fortfarande ställer hon gärna upp på träning, men jag gör inte så mycket ändå. Farten är inte den bästa, så jag vill inte att hon får in en minnesbild av att det är ok att ta det lite lugnt.
Hon har fått tillbaka aptiten med besked, och jag delar upp matransonen på flera måltider. Hela kroppen på henne har blivit rejält bredare, ända från innanför revbenen. Det såg minst sagt trångt ut, när hon klämde ner sig på det smala däcket på vår snipa.
Magen rakades när hon tog ultraljud, så den ser gulligt skär och rund ut:)
Mindre än tre veckor kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar