måndag 31 januari 2011

Orolig men lekfull



Nessie är orolig på nätterna. Byter sovställe, flåsar och är för varm och är sig inte lik. Min sömn blir sig inte heller riktigt lik då:( Men det är väl inte mer än rättvist? Det var ju jag som hittade på alltihop!
Igår tänkte jag mig en rejäl långpromenad, för att kompensera oss för att vi låtit Lakkris bestämma takt och längd under de senaste veckorna. Nu hade vi Lakkrisledigt och jag sträckte ut på golfbanan. Det gjorde inte Nessie. Hon lunkade på, sniffade på allt intressant och försökte komma ikapp då och då. Tillslut föreslog hon att vi skulle gå hem. Efter en förhandling kom vi överens om en något kortare runda i ett lite lägre tempo. Jag lockade också med att vi efteråt skulle åka bilen och hälsa på mormor, och då blev det gladare svans och bättre fart på Nessie.
För första gången såg jag igår en tendens att leta bra plats till valparna. När jag var i tvättstugan, klämde Nessie in sig bakom tvättkorgen. När jag tänker efter, har hon under en tid lagt sig på konstiga ställen. Åtminstone ställen som hon inte alls brukar välja och med nosen åt fel håll. Som med nosen in i soffhörnet på golvet. Tur att husse kommer hem på lördag. Han har lovat fixa valplådan.
Lakkris har varit borta med lillmatte Agnes över helgen, och glädjande nog blev Nessie glad när han kom tillbaka! Nu på morgonen sprang Lakkris som en galning inomhus, rundade Nessie som tuggade en stund på honom, och så rusade han en ny runda. Nessie stod mest stilla, men deltog absolut i leken med glatt viftande svans:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar