onsdag 19 januari 2011

Lugnt och mysigt


Det är väldigt avkopplande att veta att Nessie är dräktig. Bra beslut att ta ultraljudet. Ibland tar jag ändå fram måttbandet, men centimetrarna spelar inte så stor roll längre. Fast idag är hon 57 cm:)
Vi har övergått till att ge Nessie valpfoder och ökat mängden en aning. Ute är hon som en utsvulten gatuhund och äter precis allt oätligt, oavsett om det ligger under en buske i skogen, eller dyker upp på asfalten nu när det töat.
Själv har jag börjat fördjupa mig i olika texter om valpningar. Googlar man, så kan man hitta väldigt många texter om hur fel allt kan gå. För mig är balansgången hårfin mellan att vara välinformerad och att oroa mig i onödan... Tror att jag ska bespara mig de värsta beskrivningarna.
Nessie är på ett strålande humör, även om allt går lite långsammare. Chocken över den inkräktande valpen har lagt sig och hon har börjat leka krokodillekar med honom. Så perfekt för henne att få valpträna innan hon har egna:) Eller, som någon av våra vänner uttryckte saken: "Det kan hon gott ha, den bortskämda och ständigt uppmärksammade prinsesspuddingen..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar