fredag 28 januari 2011

Magen börjar ta plats


Titta hur Nessie sitter! Magen börjar nog bli lite i vägen... Hon är fortfarande lekfull, men hon har ändrat sitt beteende på andra sätt.
Hon är lugn. Hon är varm. Hon dricker mer än vanligt. Hon mådde illa och var orolig igår natt igen. Hon flyttar sig oftare på natten och har valt en hundsäng som favorit (favoriten är annars husses och mattes säng...)
Lakkris har börjat snegla på Nessies tuttar. Han funderar helt klart på om de möjligtvis går att använda. Ett litet provsug resulterade dock i en skarp tillsägelse, så det var nog ett engångsförsök:)
Det där med matkvantiteten är svårt tycker jag. Ibland är jag helt säker på att Nessie är på gränsen till fet, men lika ofta fingrar jag på hennes ryggrad och inser att hon är på gränsen till undernärd... Nessie påstår givetvis att hon håller på att svälta ihjäl, men jag försöker trots det hålla mig till den ökning av fodermängden som rekommenderas. Vem vet bäst? Nessie eller fodertillverkarna? Lakkris ska få några valpvaccinationer idag, så då ska jag be att de tittar på Nessies hull också.
PS Hon var i perfekt hull och vägde 24.9 kg, mot vanliga 21 kg. Vad är det som väger egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar