tisdag 19 april 2011

Lite bonus om när Stella träffar nya hundar

Finns begreppet bloggabstinens? Nu finns det i alla fall:)
Det är väldigt kul att se att Stella funkar alldeles utmärkt tillsammans med nya hundar:) Det var ett av mina två orosmoln. Men hon är "artig", anständig och lyhörd. Att hon är något osäker en stund vid första presentationen tycker jag är gott uppförande. Sedan är hon som vanligt.
Fortfarande undviker jag att utsätta Stella för andra hundar, på veterinärens inrådan. Hon får sin andra spruta om några veckor, och sedan är det fritt fram. Nessie och Stella har väldigt kul tillsammans och leker mycket, men för Stella är det viktigt att under de här veckorna få träffa några andra hundar.
Den goldentik som ni ser på filmen, är Nessies absoluta bästis. Rottistiken ingår regelbundet i familjen och är en klippa på alla sätt.
Vi har också besökt Stellas familj två gånger, tillsammans med Nessie och det har förstås funkat perfekt. Stella är glad, busig, biter i ryamattan, undersöker diskmaskinen och kissar en skvätt:)
Motorsågsträningen har kompletterats med trädfällning på nära håll. Inga problem som ni ser på filmen, trots att det var max 10 m bort och ett riktigt stort träd.
Mitt andra orosmoln finns inte heller längre. Jag var orolig att hon skulle få dålig träning på bithämning, men hon är så försiktig med oss. Tar hon för hårt, så piper vi och då släpper hon direkt. Med Nessie tar hon i betydligt hårdare - för att inte tala om vilken kamplust hon har:) Hur kan den där lilla valpsingen dra så hårt?
Nähä... Det verkar inte funka så bra med filmerna... Kanske kan man inte ha fyra? Jag tar bort den med sopsäckskampen och med motorsågen, så får vi se:)
Det verkar inte funka bra med filmerna i alla fall... Det är som om bilden med "pilen" man ska klicka på, är lite förskjuten. Märkligt... Men om man rör markören lite runt, i närheten av pilen, så märker man när markörpilen plötsligt blir en "hand". Då klickar man, även om det känns som om man är på fel ställe. För mig funkar det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar