torsdag 4 augusti 2011

Thornapple Mercury All Jacked Up




Anna-Lena och Niklas på kennel Easy, är hängivna showmänniskor och verkar alltid ha en drös riktigt, riktigt bra utställningshundar. Många av dem har kommit till Sverige från USA och kennel Thornapple, eller är uppfödda i Sverige med sina förfäder i USA. Jack är deras just nu mest lysande stjärna. I år har han tre BIS och en BIS-2:a, vilket förstås gör honom till den mest framgångsrika Aussien i Sverige just nu.
När vi 2006 bestämt oss för en Aussie, fördjupade jag mig i olika MH och kennlar, allt för att få en mentalt stabil tik. Jag har inga får, utan vill ha en vallhunds intellekt, karaktär och samarbetsvilja. Däremot ville jag gärna slippa det som jag uppfattar som Borderns totala hängivenhet för vallning.
Via de MH jag studerade, beslöt jag mig för att ta kontakt med kennel Easy. Att det var Sveriges ledande show-kennel för Aussie visste jag inte. Och för min del var det bara mentaliteten som var viktig. Att sedan bli ägare till en tik söt som socker, var ju en trevlig bieffekt:)
Under alla mina besök på kennel Easy, har jag bara träffat sociala, glada och coola hundar. Riktiga glädjespridare! Nessie är själv den coolaste och mest träningsvilliga hund jag någonsin haft - och jag har haft många...
Valet av Jack som pappa till Nessies nästa kull, känns enkelt. Hans jobb är att vinna utställningar. Nessies jobb är att tävla lydnad. Min förhoppning är att få fram vackra, mentalt stabila, sociala och arbetsvilliga valpar. Förutsättningarna är verkligen goda!
Där finns också hans stamtavla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar