måndag 8 augusti 2011

Huslig - och hungrig


Idag är det dag 12. Även om jag inte har något måttband, så är jag väl tämligen observant:) Hon fortsätter att tvätta sig, trots att löpningen (det lilla som märks) borde vara slut. Och idag bad hon om lunch! Genast börjar hjärtat slå lite extra - samtidigt som jag säger till mig själv att det ABSOLUT INTE betyder någonting alls...
När jag förklarar för folk, även hundfolk eller veterinärer, hur lite jag märker av Nessies löp, känns det som om de alla tycker att jag är både slarvig och okunnig. Ett verkligt bevis för hur lite man märker, är våra vita skurgolv här på landet. Pröva gärna vid tillfälle att droppa blod på vita skurgolv, så förstår ni vilken dramatisk effekt det får. Igår kröp jag på alla fyra och letade fläckar som jag kunde få skura bort. Lite lika vanliga fettfläckar faktiskt. Hittade kanske ett tiotal, det var de sammanlagda effekterna på golvet! Lätta att skura bort med vanlig såpa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar