måndag 29 augusti 2011

Halvtid



Vänta bara till nästa vecka. Då ska jag äntligen få tid att koncentrera mig på Nessie.
Nu har jag det ena större evenemanget efter det andra, så jag hinner inte bli så där löjligt upphetsad över varje dräktighetsdetalj.
T ex skulle jag kunna bli väldigt engagerad i att Nessie inte har någon aptit. Som det nu är, ger jag henne bara en liten macka på morgonen så att hon inte ska få ont i magen. Veterinären tyckte ändå att jag skulle passa mig för att ge henne för mycket. Nessie har liksom inte kommit ner i matchvikt sedan Stella...



Annars är Nessie stillsamt lekfull och på ett strålande humör. Vääääldigt mammig också...
I söndags var Nessie och jag med om ett rejält åskväder här ute på landet. Hon brukar inte bry sig om åska, men när massor av blixtar ven vågrätt och ljus och smällar kom samtidigt, såg hon ut som om hon kunde tänka sig att gå tillbaka hem. När blixten slutligen slog ner hos grannen tyckte t o m jag att det var lite väl mycket av det goda.
Thornapple All Jacked Up, valparnas pappa, tog årets tredje BIS nu i helgen. Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar