måndag 20 december 2010

Vad hände?


Plötsligt är kissfläckarna inte längre så spännande och andra hundar är rätt ointressanta. Matte är åter jordens medelpunkt och träning är livets Gröna Lund. Bara sådär, över en natt!
Nu har vi tränat position och stegförflyttningar i fritt följ inne på mattan. Nessie blir lycklig, men jag tycker att det är trist. Jag vill träna ute! Eller helst inne i en stor, torr, varm lokal. Det här vädret är verkligen inte så bra för utomhusträning.
Inkallning, ställande, läggande, fritt följ, få se nu... vad kan man träna på på en rak plogad gång? Nessie var mer kreativ än jag, och föreslog att vi skulle träna på ställande i "rutan". Strunt samma att vi inte hade några koner. Det var väl bara att springa rakt ut på fältet och ställa sig... eller?

2 kommentarer:

  1. Duktig Nessie! Gäller att vara uppfinningsrik när man vill arbeta och vädret jobbar emot =D
    Puss på nosen

    SvaraRadera
  2. Åh, vad glad jag blev!! Jag kunde lägga upp mig som "följare". Nu hoppas jag att jag får mail så fort nåt händer här =)
    Puss och kram från flocken i Norrahammar

    SvaraRadera