fredag 10 december 2010

Progesterontest


Alltihop känns så märkvärdigt, att jag kände mig riktigt nervös för att åka och ta provet. Nervös för vad då?
Den här gången skulle vi till djursjukhuset i Albano, för där har de eget labb, och man får svar på sina prover några timmar senare.
Man vet aldrig med Essingeleden, så jag tog god tid på mig. Den extra tiden som vi fick i väntrummet, använde vi till att Nessie gång på gång fick apportera "Mamma MU får ett sår" och lämna över till mig. En tanke var att hon skulle få lämna boken till olika personer i väntrummet, men möjligen skulle det ha kunnat bli lite rörigt då:D
Jag bli lika glad varje gång jag träffar kunnig och förstående personal. Nessie fick börja med att titta på hårklippningsmaskinen, sprutan, slangen och stasbandet. Sedan satt hon alldeles stilla och följde med stort intresse vad som hände. Det är så rörande att jag faktiskt får tårar i ögonen.
Senare på kvällen fick jag rapporten att Nessie hade en 6 och att det inte är på gång förrän värdet överstiger 15. Det borde ta 2-3 dagar. Alltså bokades en ny tid in på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar