torsdag 23 december 2010

Labradorögon


Nessie är alltid tjänstvillig. Plockar upp saker, stänger dörrar och är beredd på att delta i allt som händer med entusiasm.
Just nu är hon så i gasen att hon mest är i vägen. Hon gör allt man ber om och hittar på resten själv (apportera julgransmatta t ex). Det kan ha flera orsaker;
Det är svinkallt ute och hon får inte alls samma skogsluffning som vanligt.
Det står julförberedelser på programmet och jag har inte hunnit träna med henne alls. Hon får nöja sig med att assistera i julpyntandet. Hålla saxen och tejprullen när jag slår in paket, t ex.
Men framför allt är det något som säger mig att hon är extremt hungrig... Alla tjänster hon erbjuder, åtföljs av labradorögon! Hon har faktiskt aldrig varit hungrigare!
Jag vet, jag vet... Det behöver inte alls innebära att hon är dräktig, men jag ser det som ett gott tecken i alla fall:)
God Jul önskar vi er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar